iPhone sa nechce zapnúť, čo s tým?

Doba sa mení a našim chytrým telefónom dávame viac a viac zabrať. Postupne nahrádzame počítače a iné zariadenia smartfónmi, na ktorých už bežne surfujeme po internete, četujeme, píšeme maily, využívame sociálne siete, hráme sa na nich, fotíme, točíme videá – využívame ich takmer na všetko. Vzhľadom na to sú tieto zariadenie niekedy preťažené (vyšťavené), čo nám dajú najavo zamrznutím alebo nečakaným vypnutím. Nepomáha im ani to, že ich počas neaktivity (najmä noci) už nevypíname, ako to bolo kedysi, takže si nemajú čas trošku oddýchnuť. Výnimkou nie je ani slávny iPhone od spoločnosti Apple a tak Vám prinášame niekoľko krokov, ako rozbehať nereagujúci iPhone.

 

1 – Dobitie telefónu (napojenie na nabíjačku)

Možno jednoduchá rada, ale najčastejším dôvodom, prečo nejde zapnúť iPhone je, že je totálne vybitý a nemá dostatok energie na zapnutie. V tomto prípade pri pokuse o zapnutie telefónu zasvieti na obrazovke ikona prázdnej baterky a kábla vyzývajúca na pripojenie na nabíjačku. Pripojte Váš telefón na nabíjačku a po niekoľkých minútach by ste mali uvidieť indikátor nabíjania, telefón v tomto momente už je možné zapnúť.

 

2 – Reštart telefónu (vypnutie/zapnutie)

Ak je Váš telefón nabitý, ale zamrzol, skúste ho klasicky reštartovať vypnutím a následným zapnutím. Stlačte a podržte tlačítko na zapnutie/uzamknutie telefónu (Sleep/Wake button), ktoré sa pri starších modeloch nachádza na vrchu a pri novších na pravej strane telefónu, na niekoľko sekúnd, pokiaľ sa telefón nevypne alebo kým sa nezobrazí tlačítko na vypnutie telefónu na obrazovke. Po vypnutí skúste po pár sekundách telefón znova naštartovať.

 

3 – Tvrdý reštart telefónu (bez straty dát)

Ak nefunguje klasický reštart, skúste použiť tvrdý reštart telefónu (bez straty údajov):

    • iPhone 6s a stariše modely – stlačte a podržte tlačítko na zapnutie/uzamknutie (Home/Sleep button) a súčasne (naraz) tlačítko domov (Home/Touch ID button) aspoň na 10 sekúnd.

    • iPhone 7 a 7 plus – stlačte a podržte tlačítko na zapnutie/uzamknutie (Home/Sleep button) a súčasne (naraz) tlačítko na zníženie hlasitosti (Volume down button) aspoň na 10 sekúnd.

    • iPhone 8 a novšie – stlačte a rýchlo pustite tlačítko na pridanie hlasitosti (volume up button), stlačte a rýchlo pustite tlačítko na ubratie hlasitosti (volume down button), stlačte a držte tlačítko na odomknutie/zapnutie (side button) pokiaľ neuvidíte na telefóne logo Apple (jablko)

Úspešný tvrdý reštart by malo indikovať logo Apple (jablko) na obrazovke a telefón by sa mal zapnúť.

 

4 – Záloha a obnova telefónu z iTunes

Ďalšia možnosť, ako oživiť Váš telefón, je jeho obnovenie zo zálohy pomocou programu iTunes. Ak nemáte dáta čerstvo odzálohované alebo ste nevykonali nedávno synchronizáciu, pripojte telefón k počítaču a cez program iTunes najprv vytvorte zálohu (backup). Následne spustite obnovenie telefónu cez tlačítko obnoviť (restore) v časti sumár (summary). Pred týmto krokom Vás iTunes vyzve k zálohe, ktorú môžete taktiež spustiť. Počkajte, kým sa obnovenie nevykoná až do konca a nezobrazí sa na obrazovke domovská obrazovka (home screen).

 

5 – Reset do výrobných nastavení (strata dát)

Ak nezabrala ani jedna z možností, ostáva Vám už len posledná a to je reset zariadenia do výrobných nastavení. Upozorňujeme, že tento úkon vymaže všetky dáta v telefóne (fotky, videá, appky…)! Ak ale máte zálohu (backup) v iTunes alebo na iCloude, budete si samozrejme môcť všetky dáta naspäť nahrať do telefónu. Reset do výrobných nastavení vykonáte nasledovne:

    1. vypnite zariadenie

    2. pripojte USB kábel do počítača, ale nie do telefónu

    3. stlačte a držte tlačítko domov (home button)

    4. pripojte USB kábel do telefónu

    5. po zobrazení loga iTunes a kábla na obrazovke telefónu pustite tlačítko domov (home button)

 

Ďalšie možnosti

Ak sa často opakujú problémy s telefónom, ale viete ho zapnúť, niekedy môže pomôcť vymazanie nastavení (bez straty dát). V nastaveniach (settings) v časti všeobecné (general) je možnosť reset. V tejto časti je viacero spôsobov resetovania, v istých prípadoch pomôže možnosť resetovať všetky nastavenia (reset all settings).

Ak sa Váš telefón naštartuje, ale potom následne mrzne, môžete ho ešte skúsiť aktualizovať (update) bez straty dát:

    1. pripojte telefón k počítaču a otvorte iTunes

    2. vyvolajte reštart systému popísaný v bode 3, ale nepustite tlačítko, keď sa zobrazí logo Apple (jablko), držte až kým neuvidíte obrazovku s logom iTunes a pripojením kábla

    3. iTunes ponúkne možnosť na aktualizáciu (update) alebo obnovu (restore), kliknite na aktualizáciu bez straty dát a iTunes sa pokúsi preinštalovať OS na telefóne.

Ak sa Váš telefón nepodarilo oživiť pomocou žiadneho kroku, budete sa musieť poradiť v predajni Apple alebo v servisoch mobilných telefónov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.