TOPlist

Máte biednu pamäť? Pozrite si tipy na jej zlepšenie

Mávate v poslednej dobe problém so zapamätaním si maličkostí alebo aj dôležitých vecí? Často neviete, kde ste dali kľúče, zaparkovali auto, čo ste išli vlastne nakúpiť? Samozrejme, nemusí to byť hrozné, stáva sa to veľa ľuďom. Ale čo takto osvojiť si nejaké nové poznatky o tom, ako si zlepšíte pamäť…

Možno vás prekvapí koľko faktorov ovplyvňuje vašu pamäť. Je to napríklad aj strava, sluch či váha. Stačí sa však zamerať na pár detailov a kľúče od bytu budete hľadať omnoho kratšie.

čo pomáha na zlepšenie pamätiZmysly sa ovplyvňujú navzájom

Rôzne štúdie poukazujú na to, že ľudia s problémami so sluchom mávajú aj problémy s pamäťou. Prečo? Pretože vynakladajú príliš veľké úsilie na to, aby vôbec počuli obsah toho, čo im hovoríte, tým pádom si toho menej pamätajú.

Problémy so sluchom vo väčšine prípadov narastajú s vekom, takže ak máte viac ako 50 rokov, dávajte si vyšetriť sluch každé 3 roky a tým predídete aj problémom s pamäťou.

Pamäť a jedlo

Dôležitá je aj strava. Najpozitívnejší vplyv na pamäť a mozgové funkcie má hlavne listová zelenina, mandle a slnečnicové semienka (hlavne kvôli vysokému obsahu vitamínu B). Ďalej sú to ryby, ktoré by ste si mali naservírovať na tanier minimálne 2krát do týždňa. Obsahujú veľké množstvo omega-3 kyselín, ktoré majú takisto pozitívny vplyv na pamäť.

Dávajte si pozor na cukor. Permanentné zvýšený cukor totiž vedie ku kardiovaskulárnym ochoreniam a poškodeniam mozgu. Preto si denne doprajte minimálne 30-minútové prechádzky, ktorými sa hladina krvného cukru stabilizuje. Ani vínom nič nepokazíte, dopriať si môžete 2dcl červeného denne.

Začnite sa poriadne sústrediť. Pohľadajte si rôzne cvičenia na sústredenie a tie si opakujte. Napríklad také sudoku alebo puzzle sú odporúčané na tréning mozgových funkcií a zároveň vás dokážu príjemne zabaviť (ale aj nahnevať, takže s mierou J).

ako si zlepšiť pamäťČo vám ešte môže pomôcť zlepšiť pamäť

  • Zaobstarať si môžete aj rôzne výživové doplnky. Trh vám ich ponúka v mnohých prevedeniach. Zlepšujú pamäť a pomáhajú pri učení.
  • Nezabúdajte aj na pohyb, udržiavajte sa v dobrej kondícií. Veľa výskumov potvrdilo, že pravidelná fyzická aktivita priaznivo vplýva na mentálne funkcie.
  • Čítajte knihy, tým nikdy nič nepokazíte. Pri čítaní zapájate svoju predstavivosť, čím stimulujete svoj mozog. A s každou prečítanou knihou si navyše zväčšujete svoju slovnú zásobu.
  • Aj dobrý spánok je kľúč k lepšej pamäti. Spite tak dlho ako potrebujete. Spánok totiž neslúži iba k oddychu, je taktiež dôležitým nástrojom vašej pamäte. Cez spánok si váš mozog triedi informácie, ktoré prijal cez deň.
  • Skúste každý deň aspoň 10 minút meditovať. Stačí keď sa pohodlne usadíte, zavriete oči a zhlboka dýchate. Zajedno odľahčíte svoju myseľ od stresu, a doprajte jej relax na pár minút.

 

Môžeme písať aj o vás!

Máte záujem o spoluprácu? Chceli by ste u nás uverejniť PR článok? Vedeli by ste nám poskytnúť zaujímavé materiály? Páči sa vám nejaký článok a chceli by ste z neho získať odkaz na vašu stránku? 

 

 
Komentáre

Ahoj, existujú konkrétne techniky ako zlepšiť pamäť.

Najzákladnejšia technika je ZISKAŤ NOVÚ SCHOPNOSŤ A TRÉNOVAŤ MOZOG.

Po dosiahnutí dospelosti má ľudský mozog vytvorené milióny neurónových spojení, ktoré ti umožňujú spracovať a uložiť informácie rýchlo, riešiť podobné problémy a robiť podobné úlohy s minimom námahy.

Lenže ak stále robíš to isté, nestimuluješ mozog. Pamäť je ako sval: musíš ju používať, inak o ňu prídeš. Preto daj mozgu výzvu. Čím viac hlavu využívaš, tým rýchlejšie si zapamätáš informácie. Ale nie všetky cvičenia sú rovnako prínosné. Tie najlepšie prelomia rutinu a prinútia ťa využívať mozog novým spôsobom.

V minulosti si ľudia mysleli, že človek má najlepšiu pamäť po dosiahnutí dospelosti a postupne sa iba zhoršuje. Moderné výskumy však ukazujú, že dobrá pamäť v neskoršom veku súvisí predovšetkým s aktívnym životným štýlom.

Nová schopnosť by mala spĺňať štyri podmienky:
1. Naučí ťa niečo úplne nové.
2. Je to výzva.
3. Dá sa zvládnuť krok-za-krokom.
4. Je to odmeňujúce.

Napríklad žonglovanie so štyrmi loptičkami, snowboardovanie, šerm, písanie hororových poviedok, naučiť sa cudzí jazyk.

Chýba vám tu niečo? Chcete vedieť viac? Nechajte nám odkaz.