TOPlist

Aký džús nám najviac prospieva?

Džús je veľmi zdravý nápoj. Na výber máme nespočet príchutí, pričom každá dokáže byť prospešný pri niečom inom . V obchodoch nás lákajú na stopercentné šťavy, koncentráty, nektáre… Ak si radi pochutíte na džúsoch, tak čítajte ďalej, pozrieme sa im poriadne pod zúbok, respektíve pod dužinu.

Džúsy sú obľúbené

džús z pomarančov Medzi najobľúbenejšie džúsy patria pomarančové, ktoré sú často podávané pri raňajkách. Sú bohaté na vitamín C, D i vápnik. Pomarančový džús prekvapivo obsahuje veľmi málo antioxidantov, ale čo sa týka kalórií, tak tých má menej ako napríklad hroznová šťava.

Je už všeobecne známe, že červené víno je dobré na srdce, ale už menej ľudí vie, že rovnaký účinok má aj šťava z červeného hrozna. Okrem tejto výhody obsahuje aj pomerne veľké množstvo antioxidantov. V tomto prípade je prospešný aj fakt, že sa vyrába z celého hrozna vrátane jadierok a šupky, ktoré obsahujú živiny prospešné pre naše telo. Takže na to nezabúdajte, keď si budete pochutnávať na hrozne – jadierka sa nevypľúvajú, aby ste  nepripravili o významné živiny.

Ak mávate problémy s močovými infekciami, mali by ste siahnuť po brusnicovom džúse.  Je dokázané, že pitím tejto šťavy môžete predchádzať týmto nepríjemným problémom. Navyše obsahuje aj veľké množstvo vitamínu C.

Ak si chcete svoj mozog udržať v dobrej kondícií, tak potom je vhodným riešením pitie čučoriedkového džúsu. Už jeden pohár denne približne po dobu 13 týždňov môžete zlepšiť vašu pamäť.

Bohatú dávku antioxidantov nájdete aj v šťavách z granatového jablka. Síce má vysoký obsah kalórií a cukru, ale látky, ktoré obsahuje vám chránia mozgové funkcie a podľa najnovších štúdií, pravidelné pitie tohto džúsu znižuje riziko vzniku rakoviny prostaty.

Ak cvičíte a mávate svalové horúčky (tzv. svalovicu) mali by ste zvážiť pitie čerešňovej šťavy. Má protizápalové vlastnosti, a takisto nezanedbateľné množstvo antioxidantov.

Jahodový džús obsahuje vitamín C, B (hlavne kyselinu listovú), A, E, draslík, vápnik, fosfor. Pomôže vám pri chudokrvnosti, pozitívny účinok má aj na reprodukčné orgány.

Vitamín C si doprajte aj v jablkom džúse, takisto  má čistiacu schopnosť, ktorá sa prejaví predovšetkým pri zápche. Vďaka obsahu kvercetínu zabraňujú tvorbe rakovinových buniek a chráni tepny pred kôrnatením.

Na čo si dať pozor

Pri výbere džúsov si vždy skontrolujte zloženie a podiel ovocia, pretože práve jablkový džús tvorí základ skoro pri všetkých ostatných.

Dávajte si pozor pri výbere ovocných kokteilov, pretože obsahujú veľmi malé množstvo skutočnej ovocnej šťavy. Vo väčšine prípadov tvorí základ hlavne voda a nejaký druh cukru, ako je napríklad ovocný cukor s kukuričným sirupom. Tieto nápoje sú predovšetkým nevhodné pre deti, ktoré si na sladké rýchlo zvyknú, a môžu neskôr zapríčiniť vznik obezity.

Na záver treba spomenúť aj zeleninové šťavy, ktoré sú asi najlepšou voľbou. Takisto obsahujú dôležité živiny, minerály, vitamínu, a v porovnaním s ovocnými omnoho menej cukru. Šťava z repy znižuje krvný tlak, mrkvová šťava vám pomôže pri osteoporóze, zníži riziko šedého zákalu,  doporučuje sa piť v tehotenstve. Dužinatá zeleninová šťava je plná vlákniny, ktorá pomáha kontrolovať pocit hladu.

 

Môžeme písať aj o vás!

Máte záujem o spoluprácu? Chceli by ste u nás uverejniť PR článok? Vedeli by ste nám poskytnúť zaujímavé materiály? Páči sa vám nejaký článok a chceli by ste z neho získať odkaz na vašu stránku? 

 
Komentáre

Zatiaľ žiadne komentáre. Pridajte prvý.

Chýba vám tu niečo? Chcete vedieť viac? Nechajte nám odkaz.