Ako reklamovať dovolenku

Reklamovať dovolenku je tá posledná vec, ktorú by sme chceli riešiť počas nášho voľna. Žiaľ, nie vždy sú dohodnuté služby na takej úrovni, ako sme si objednali. Už nejeden dovolenkár sa stretol s tým, že namiesto štvorhviezdičkového hotela priamo na pláži skončil v pelechu, kde by neubytoval ani svojho najväčšieho nepriateľa. Preto sa zameriame na to, ako reklamovať dovolenku, ktorá nestála za nič.

Reklamovať dovolenku musíte najneskôr do 90 dní

Kedy môžete reklamovať dovolenku?

Keď poskytnuté služby nezodpovedajú podmienkam, ktoré boli dohodnuté v zmluve s cestovnou kanceláriou. To zahŕňa nízku kvalitu služieb alebo úplne neposkytnutie danej služby. A výhovorky typu za to zodpovedá hotel alebo letisko nie sú na mieste. Cestovná kancelária má zodpovednosť za všetko čo bolo dohodnuté v zmluve bez ohľadu na to, či to poskytuje sama alebo využíva služby tretích strán.

Reklamovať sa dá ubytovanie, strava, doprava čiže všetko čo je uvedené ako súčasť služieb. S reklamáciou klimatických podmienok, teplotou vody v mori, náletom hmyzu na pláži u nikoho nepochodíte.

Skúsenosť: ubytovanie v inom hoteli ako ste si vybrali je veľmi častá výčitka dovolenkárov. Lenže cestovné kancelárie si na to dávajú pozor a preto takúto klauzulu veľakrát zavádzajú do zmluvy. Často tam je uvedené, že zmena hotela môžete nastať, tým pádom to nie je dôvod prečo reklamovať dovolenku. Dôvodom už je ale nižší počet hviezdičiek. Dôležité je si cestovnú zmluvu poriadne prečítať a zistiť či cestovná kancelária do nej zapracovala všetky podstatné záväzky. Ústny prísľub, že to tak bude nestačí!

Keď ste ešte na dovolenke nebojte sa ozvať! Ak hotelová izba nezodpovedá objednanej alebo dokonca celý hotel nemá dostatočný počet hviezdičiek, tak požadujete výmenu priamo na mieste. Cestovná kancelária by mala mať určeného prostredníka u ktorého zaznamenajte svoju sťažnosť písomne. Delegát by mal byť následne schopný riešiť všetky reklamácie dovolenkárov.

Môžete požadovať náhradu

Často sa však stáva, že priamo na dovolenke sa nápravy nedočkáte. Ak nebude možné reklamovať dovolenku alebo niektoré služby priamo na mieste, tak s delegátom spíšte záznam. Prospešné môžu byť aj svedectvá ostatných účastníkov zájazdu.

Rada: rozlišujte pojmy cestovná kancelária, u ktorej ste si dovolenku zakúpili a cestovná agentúra, ktorá je len prostredník. Reklamovať dovolenku totiž musíte priamo u poskytovateľa služieb.

Keď sa situácia nevyrieši na dovolenke, tak okamžite po návrate podajte reklamáciu cestovnej kancelárii písomnou formou. Musíte tak učiniť najneskôr do troch mesiacov, aby to nebolo premlčané.

Ak ste na mieste spísali nedostatky, rozdiely oproti zaplateným službám alebo dokonca neposkytnuté služby, ktoré boli dohodnuté v zmluve, tak je cestovná kancelária povinná uhradiť cenový rozdiel. Pre takýto prípad si dokumentujte, čo ste na dovolenke zažili. Fotografie pošlite spolu s reklamáciou a môžete zadať aj sumu, ktorú požadujete ako kompenzáciu. Výšku zľavy môžete vypočítať s pomocou frankfurtskej tabuľky.

Ešte pred kúpou dovolenky si overte cestovnú kanceláriu, služby, ktoré ponúka, ale ja hotel. Môžete si tak ušetriť nejeden bolehlav aj sťažnosti, keď budete chcieť reklamovať dovolenku.

Jeden komentár pre “Ako reklamovať dovolenku

  1. A ked na dovolenke nebude ziadny delegat ako sa nam stalo naposledy? Nastastie vsetko bolo OK, nemuseli mse nic reklamovat, len pan sa nejako neukazal 😀

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.