Ako nás ovplyvňuje reklama?

V dnešnom svete na nás reklama útočí z každej strany. Do akej miery nás ovplyvňuje a ako zasahuje do nášho života?

 

Myslíte si, že vy reklame nepodliehate?

Reklama je silným fenoménom dnešnej doby, aj keď to mnohí popierajú alebo ju ignorujú. Či chceme alebo nie, je súčasťou nášho každodenného života. Stretnete sa s ňou v podstate všade – často aj na miestach, kde by ste reklamu nečakali alebo nehľadali.

Sú jej plné médiá, internet, úrady, vlaky, autobusy, stanice, zastávky či električky. Samotnou reklamou môže byť aj odporúčanie od priateľov, status na sociálnych sieťach, banner na webstránke alebo televízny spot. Šikovný dizajnér niekedy dokáže propagáciu dobre skryť a my si nemusíme ani hneď uvedomiť, že ide o reklamu.

Marketéri majú v rukách silné zbrane pri získaní si našej pozornosti. Napríklad „lajknutie“ stránky na Facebooku alebo vyhľadávanie niečoho v Googli už môže predstavovať váš počiatočný záujem či upútanie vašej pozornosti.

 polopate_ovplyvnujereklama2

 

Sila reklamy: Ktoré médium na nás ako vplýva?

Pôsobenie reklamy na ľudí je rôzne a môže pôsobiť ako pozitívne tak negatívne. Niektorí ľudia pod vplyvom reklamy výhradne nakupujú, iní si zas výrobky so silnou reklamnou kampaňou vôbec nekúpia.

Aj keď komunikačné prostriedky ako letáky a periodická tlač možno v posledných rokoch nepatria k tým najvyhľadávanejším, naďalej hrajú veľkú rolu pri nakupovaní. Výroba plagátov stále pokračuje, a noviny či časopisy majú kľúčovú úlohu v úvode procesu nákupného rozhodovania. Prinášajú detailnejšie informácie o produktoch a preto patria k dôveryhodnejším médiám. Čoraz populárnejšie sú internetové verzie novín.

Internet, televízia takisto určujú trendy, inšpirujú nás a majú dosť veľký vplyv pri nákupe. Mnoho prieskumov ukázalo, že najväčší vplyv pri rozhodovaní má internet alebo odporúčanie priateľov. Nákup cez internet sa stal veľmi populárnym a využíva ho takmer každý druhý Slovák.

Väčšina firiem začala vkladať svoje investície do online marketingu. Sociálne siete, reklamné bannery na webe či blogy sú účinnými nástrojmi pri získavaní si zákazníkov. Videá z Youtube pomaly nahrádzajú televízne spoty a naznačujú, akým smerom sa reklama v audio-vizuálnych médiách bude uberať. Ich výhodou je, že umožňujú lepšie zacielenie ako reklamný blok v televízii.

Budúcnosť reklamy tak spočíva v rýchlo vyvíjajúcich sa informačných technológiách. Aká forma reklamy nás čaká o 10 rokov?

zdroj foto: pixabay.com

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.